مقایسه دو قبض گاز در یزد


وارده به یزدفردا :از ابتدای حضور دکتر احمدی نژاد  و طرح شعار عدالت توسط وی احساس می کردیم که در صورت محقق شدن ایده های عدالت خواهانه شاهد عدالت در تمام زمینه ها خواهیم بود .

اما امروز با دریافت اولین قبض گاز که مربوط به تاریخ 6 دی ماه 89 تا تاریخ 29 بهمن ماه 89 می باشد شاهد عدالت از نوع کارشناسان شرکت گاز بودم .

و برای اینکه بعضی از دوستان سریع برچسب تخریبچی را به نویسنده این مطلب نچسبانند قبض یکی از همسایگان را با قبض خود مقایسه کردیم و متوجه یک موضوع کوچک شدیم که بر حسب وظیفه انعکاس می دهیم و دولتمردان و کارشناسانی که اینگونه تصمیماتی را اتخاذ می فرمایند به وجدانشان واگذار و قطعا اگر حقی  از من و خانواده ام ضایع شده باشد که حتما شده است ،با اعتقادی که به روز جزا داریم به آن روز موکول و قطعا از تصمیم گیران و متولیان اینگونه تصمیم گیری ها نخواهیم گذشت .


در قبض همسایه کم مصرف ما  اینگونه محاسبه گردیده است :

کارکرد شمارشگر کنتور گاز :471  مبلغ قابل پرداخت :198000 ریال  که به ازاء هر شمارش مبلغی حدود 420 ریال

و در قبض من پرمصرف با چهار سر عائله ،یک دانش آموز  کنکوری  و یک دانش آموز راهنمائی   اینگونه محاسبه گردیده است :

کارکرد شمارشگر :1076 مبلغ قابل پرداخت :850000 ریال  که به ازاء هر شمارش مبلغی حدود 789 ریال


و  سئوال من از دولت مردان این است :

البته چرا نرخ متر مکعب گاز باید حدود 500 تومان به مردم عرضه شود و در پاسخ ما را به نرخ ترکیه حواله دهند ؟

چرا باید یک چیز خاص به صورت چند نرخی به مردم تحمیل شود؟

 اگر تمام مردم پر مصرف بودند شرکت گاز در آمدی چندین برابر خواهد داشت ؟

اگر شرکت گاز ملی نبود و خصوصی بو.د هم دولتمردان همینگونه نرخ گذاری می فرمودند؟

آیا براستی اگر دولتمردی در مسندی قرار گرفته و بر اساس دریافت های خود حتی غلط تصمیماتی را اتخاذ نماید و حقوقی را ضایع نماید در روز آخرت مواخذه نخواهد شد ؟

به عنوان سرپرست خانوار ماهیانه 160 هزار تومان یارانه دریافت نموده ام که به دلیل نیاز مجبور به مصرف یک باک بنزین آزاد  هستم که با احتساب نرخ 700 تومان و 100 تومان قدیم 36000 تومان و 18000 تومان هم در سهمیه 400 تومانی می شود 54000 تومان از آن را در بنزین تقدیم می کنم .

در گاز مصرفی هم که قبلا 8000 تومان می شده است 37000 تومان را باید تقدیم نماییم

که اگر جمع بزنیم 91000 تومان را پس داده ایم و ما می مانیم و 69000 تومان و پاسخگوئی به قبوض برق و آب و ........مواردی دیگر که بیان آن تنها آب به آسیاب دشمن ریختن است .

و در مقابل شاهد تبلیغاتی مبنی برخرید گاو توسط هموطن روستایی هستیم ؟

البته اینکه شهر یزد را بدون هیچ منطقی در سردسیر 4 قرار دادند و مسئولان امر هم فرمودند که مشکل حل شده و هنوز مردم تاوان اشتباه هواشناسی را می پردازند بماند ولی این انتظار از دولتمردان می رود که عدالت را نه در کلام بلکه در عمل قبول و به کار بندند و باید به انتظار تابستان در یزد هم نشست که مجبوریم از چند روز دیگر کولر هایمان را شبانه روز روشن بگذاریم و تاوان تصاعد و کرمسیر 4 بودنمان را در قبوض برق و اب بپردازیم .


ترا به خدا انعکاس دهید تا حداقل حرف بسیاری از مردم را انعکاس داده باشید و البته مواردی در مورد پیرمرد ها و پیرزن هائی که تک نفره مجبور به گزران زندگی و پرداخت هزینه ها هستند هم وجود دارد و همچنین تازه عروسان و تازه دامادین و پیرمردها و پیر زن هایی که فرزندانشان را به خانه بخت فرستاده اند که با دو نفر یارانه می گیرند و هزینه یک خانوار را باید پس دهند .

البته این گلایه من مخالفت به هدفمندی نیست مخالفت با کارشناسان مرکز نشینی است که برای ملت تصمیم می گیرند و تنها بدبینی مردم را به دولت هدیه می کنند .


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا